måndag 7 september 2015

Lagom???

Nu jäklar var det sjuuuuuukt länge sen, nu ska det bli skärpning på många plan - tror jag :) Ja alltså det är mycket som var sjukt längesen... det är ju lite så jag jobbar!

Talking to me...?
Nånstans är det ju nåt som inte är riktigt som det ska eller borde vara eller så är det just det det är - jag har en förmåga att gå 3 000 000 % all in när jag gör nåt, jag kan liksom inte sticka lite, träna lite eller göra något annat lite, närå här ska stickas ELLER tränas ELLER bakas ELLER... inte lite av varje samtidigt här inte. Man kan ju bli trött på sig själv för mindre, eller så är det bara att acceptera att jag är just precis som jag är.

På stickfronten

Här ska minsann provstickas sockmönster nu, det var ju också så otroligt länge sen, och det ska bli så himla roligt! Det är bara ett problem som måste klaras av först och det är inte ett litet problem - STICKRUMMET - oh-my-god STICKRUMMET - vad hände där liksom??? Det måste göras framkomligt på riktigt först, funderar på om det räcker att ta hit en bulldozer och bara skövla?

Skövla städa stiiickaaa...
Hur mycket kan man riva fram och hur många miljoner stickprojekt kan man låta bli att göra klart - jag bara undrar??? Men herreguuuud, och så måste jag nysta först också och det är inte heller ett litet problem, nej det kan bli ett riktigt trauma, det brukar kunna bli det när jag ska nysta.
Systeryster var i alla fall hit och fick med sig ett par sockor hem, som hennes ull- och tygätande konstiga katt snart kommer att ha ätit upp så då lär hon hit och hämta ytterligare ett par, så viss sanering pågår ju redan.

Bara en kvar att göra ju, var fick dottern sitt korta tålamod ifrån?
Dottern påminde nyligen om ett par overkneestrumpor jag lovade att sticka till henne för typ hundra år sedan, av det projektet blev det visst bara en socka sen gick jag tydligen och köpte jag henne ett par färdiga på H&M istället, oops... Tycker ju att hon inte hade behövt påminna mig om just den lilla detaljen...

Och förresten, exakt hur många miljoner gånger har inte jag fått vänta på henne i hela hennes liv??? Haha EN overkneesocka blev en liten hämnd alltså moahahaha :)

Nåväl, lite skövling, lite nystning och sen drar jag igång med att provsticka - hoppas uppdragsgivaren är utrustad med liiite längre tålamod än mig.

"Bättre en smula sent än en smula dåligt..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar