onsdag 11 juni 2014

Mycke skor nu ;-)

Mina fina dalaträskor ska till andra sidan pölen nu!
Alltså det finns de som tillhandahåller en service som inte går av för hackor... Grannas Hemslöjd i Nusnäs made my day! Optimisten jag kom på att jag ville ha ett par kurbitsmålade träskor som jag dessutom ville ha mitt namn på med mig till New York, och ja till New York reser jag idag, skorna beställde jag i måndags och fick dem levererade igår!!!! Det är ju helt fantastiskt, dessutom mms:ade de bilder på olika färgförslag på kurbitsen först så jag skulle få se olika alternativ på den!!!
Det är ju det jag säger: Om viljan finns, om bara viljan finns så går det mesta att ordna - men jag är IMPONERAD!

Dessutom resulterade det i 1 - 0, fördel Reidun vs min äkta hälft! Bara en sån sak :)
Han trodde nämligen att det var helt kört att ordna på så kort varsel, "Reidun, det är ingen idé det förstår väl t o m du den här gången." Moahahahaha JAG VANN!

MIna springskor ska oxå till andra sidan pölen - vi har ett jobb att göra!
Nu bär det ialla fall av till New York för att göra typ ALLT. Flyga helikopter över häftigaste stan i världen ska vi göra, titta på Ground Zero, åka upp i Empire State building och såklart springa den där milen runt och i Central Park. Jag satsar nog på en andraplats bara, det är både olympier och amerikanska rekordhållare med och springer och då får man ju lov att vara liiite realistisk också och inse att förstaplatsen är KÖRD. Wish me luck ;) 

På stickfronten

Moahahahaha jag laddade ner ett gäng sockmönster, SEN satte jag mig och dreglade över mina trehundratusen egna sockböcker och det visade sig då att jag hade köpt 2 st mönster som jag redan hade i mina dyrt förvärvade stickböcker,  eh joråsåatte...

Jahapp och nysta garnet ja... måste man ju också!!! Men huuuuuuuuuur i himmelen kan det bara jävlas så som det gör - varenda gång - jag blir galen. Ja jag är kär i mina garner, men att nysta dom? Jag kan ju säga att mitt goda humör bara försvinner som en avlöning samtidigt som det FÖRSTA stoppet inträffar i nystvindan! Jag kanske ska vara lite kreativ och programmera nån liten C++ loop eller varför inte en käck liten app som jag kan koppla till nystvindan så att det där bara löser sig av sig självt - jag menar jag jobbar ju med data för guds skull ;)

"Det verkar alltid omöjligt till dess att det är gjort"
Nelson Mandela

1 kommentar:

  1. Är faktiskt avundsjuk på dina fina träskor men som du så klokt skriver så är ju ingenting omöjligt om man bara vill. Så jag KAN ju skaffa mej ett par jag också med Inger på och gå med på Säters gator. Är nog mer avundsjuk på din företagsamhet men jag lär mej sakta men säkert att ta för mej jag med, mycket tack vare dina kloka ord i bloggen.
    Lycka till och ha det så kul i New York.

    SvaraRadera