onsdag 4 juni 2014

Rumpa, vårbruk och lite porr :-)


Snart inget aj-aj-aj mer :-)
Som jag skrev sist så hade jag himla ont i ena skinkan och ner i baksidan av låret, och det kändes som om jag sprang och gick med ett träben. Senare på kvällen strålade smärtan ända ner i foten och så även i morse! En lite lätt panikkänsla infann sig då jag ska springa milloppet i New York nästa vecka. Jag vill ju verkligen springa det och inte alls sitta vid sidan av och kolla på dom andra!! Den där Frozen Margaritan jag nämnde, den vill jag belöna mig själv med EFTER GENOMFÖRT LOPP om jag råkar vara sugen på en då. Nu hade jag en himla tur och fick tid hos en superduktig naprapat redan idag. Och han såg dessutom genast vad som var fel - PUH - lättnad!

Sesamkotan, öppna dig!
En ordentlig låsning i 5:e kotan, nära bäckenet, ett par kassa kotor till och ett vridet bäcken har gjort att jag i princip inte haft någon syretillförsel alls ner i mitt vänstra ben, det var en ansamling av muskelfibrer som "klibbat ihop" sig i låret, vilket är konsekvensen när inget syre tillförs. Lite kotknackning, lite bäckenvridning, rump-, ben- och fotmassage och skinkbehandling med MYCKET ström har redan gjort underverk!

Ett knippe förmaningar, ett gäng BRA stretchövningar samt order om att stärka magmusklerna ytterligare fick jag med mig hem. Stretchövningarna mottogs extra tacksamt, jag är sjukt överrörlig trots låsningar och annat, vilket gör att jag har svårt att känna något alls när jag stretchar och tänjer på lår, rygg och rumpa - nästan så man skulle kunna tro att jag är helt utan leder, ben och allt annat som borde ta emot... Nåväl nu inser i alla fall även jag vikten av allsidig träning, dvs mixen av kondition, teknik och styrka. SKÄRP MIG alltså!!!

Trädgårdsporr!
Åh, äntligen infann sig lite vårbrukskänsla även hos mig ;-) bättre sent än aldrig! Så iväg for jag och handlade växter och hör & häpna dom är minsann redan planterade också - jag har ju en tendens att vara ivrig och vilja en massa för att sen tappa fart rejält ;-) men inte idag! Ibland är det verkligen ro för själen att pyssla lite i trädgården, framför allt nu på försommaren. Härligt var det och fiint blev det i alla fall!

På stickfronten
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, jag fick nytt garn från Plucky Knitter idag - och vips så var stick-O-lusten botad!

Garnporr!
Nu ska det stickas och jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag ska börja på ett nytt stickprojekt, det senaste som inte tycks vilja bli klart någon gång får helt enkelt ligga till sig lite tills dess att just den specifika stickprojektlusten åter infinner sig - ja ni vet, det kan ju bli redan imorgon och det kan även vara så att den aldrig mer infinner sig för just det projektet... you never know.

Fattar ni hur kär jag är i det där garnet som det krigas om att få tag i och som tar sina modiga 1000000000 veckor för att frakta hit över Atlanten, men nu så är det frid och fröjd ett tag igen. Nu ska jag klämma, känna, lukta, sucka och njuta av det nyanlända garnet innan jag sätter stickorna i det, jag ska garnporra himla mycket helt enkelt.

Och medan jag hänger mig åt att garnporra så ska jag samtidigt dregla över en massa  stickinspiration på nätet - jag tänker INTE leta genom mina mönster och böcker - nä nu ska det dreglas över nya =)

"Hellre begå en dumhet då och då än att aldrig göra något klokt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar