onsdag 9 maj 2012

Klart, over and out...

Nu känns det så där himla bra, jag har avslutat ett par projekt igen och därmed är ju tillfredsställelsen total!! Är det vårt lutherska arv som gör sig påmint månntro?


Min blå Bakau är färdig, och den blev ljuvlig - jag fullkomligt älskar den. Jag misströstade ett tag när den skulle blockas, jag hade lite problem där, men nu så- jag kan faktiskt inte bli mer nöjd.
och GARNET gott folk GARNET, det är helt underbart - jag döör av lycka!!! Vilken färg man gillar är ju alltid en smaksak, men lystern styrkan och glansen i det här garnet... jag har inte varit med om maken. Tack Åsa Tricosa!



Ett annat lååångvarigt projekt är också helt slutfört nu, en lusekofta med Setesdalsmönster till mitt lilla hjärta, älskade sonsonen. Koftan var snabbt färdigstickad, sen har den legat och vänta på att jag skulle våga klippa i den - och NU efter många månaders vånda så vågade jag! Fina knappar hittade jag på Tradera och idag var lillfisen här och provade - den satt som en smäck, och det finns utrymme kvar för han att växa också!

En ny stickning pågår - förstås -! Atalanta, även den designad av Åsa Tricosa. Superrolig stickning i ett underbart garn, Wollmeise, i en härlig färg som är svår att beskriva; en blandning av chokladbrun och vinröd på något sätt...


Nu drar jag och min dotter till Rom några dagar, det ska ju bli helt underbart! En stickning får följa med såklart, sen får vi se om det blir nån tid över för den, helt säker på det är jag faktiskt inte! Men dottern har ju undrat vad jag ska göra medan hon blir uppvaktad av snygga italianos ähum... Nåväl, i så fall kan ju jag sitta på någon mysig liten trattoria med min stickning och njuta av ett gott glas rött och folklivet på gatan, någon nöd på mig kommer det inte att vara!

"Den som vill mycket är rikare än han tror!"

1 kommentar:

  1. Fina alster...å lille hjärtat blev så fin i den nya tröjan !!!
    Ha det nu allra bäst på er tripp
    och utforka även garnaffärerna... (knitmap)

    SvaraRadera