söndag 12 augusti 2012

Kaos är INTE granne med gud....

utan med mig!

Herreguuud, varför blir det så här? Jämt och hela tiden? Jag försöker faktiskt verkligen bjuda till - ähum jaaa i alla fall ibland - men tydligen inte tillräckligt..... SUCK! Rörigt värre är det nu, mönster, böcker, garner och UFO:n överallt. och inte bara det, utan samma-lika i datorn, i mailboxen, i mina garderober,  i byråer, badrumsskåp, fotaoalbum, ja överallt- you name it.

Röran i garnhörnan...
Alltså... antingen ska jag bara gilla läget och acceptera fakta - att det är sån jag är helt enkelt, eller så ska jag.... jaaa typ vadå??? Näe jag får gilla läget bara, så är det. Till min fördel kan ju sägas att det är ett organiserat kaos ;) sug på den ni....

 
??????
Jag fick ett brev häromdagen - från Systembolaget:
"Hej Reidun! Eftersom du är en av våra bästa kunder...." Vadddååååå, är det nu man ska skämmas eller bli orolig eller,  eller kanske bara kasta det till pappersinsamlingen och inte bry sig??? Alltså när Ellos eller ICA skriver så i sina utskick, det gör liksom inget men Systembolaget?!?


Hur många behöver man egentligen?????
Jag har nåt annat som jag kanske borde oroa mig mer över.... nämligen mina inköp.
Varför jag måste ha så mycket av allt - enda anledningen till att jag måste det är för att jag inte kan bestämma mig... ser jag t ex ett par skor i två eller fler olika färger och inte kan bestämma mig,,, ja då köper jag alla, och så är det med det mesta  och det behöver man ju verkligen: två, ibland tre eller fyra saker av samma sort.... det är därför jag har garderoben full av impulsköp - mycket oanvänt där, t o m så att prislappen sitter kvar på en hel del av grejerna - ja a a jag vet, det är nu jag ska skämmas...



Det blir ju Chicago i oktober, där det STORA stickeventet ska besökas. Nu har jag bokat de klasser och seminarier jag vill delta i - dessutom har jag numera en dejt där också!! Hur spännande är inte det då...

Jag och mina söner drar dit, förutom Vogue Knitting Live står det bl a NHL-hockey på schemat, vi ska se Chicago Blackhawks!!!! och Andersonville såklart, ett måste när man är svensk. Ska bli sååå häftigt!
London, here we come!
Strax efter Chicago blir det London!!! Då ska jag minsann hälsa på min älsklingsdotter (jag har bara EN dotter ;)) ÅÅÅ vad det ska bli härligt, som jag ska längta tills dess. Kan bli fotboll varvat med julshopping då, det spelar ingen roll vad det blir huvudsaken jag får krama på ungen!!

På stickfronten

Bianca
Jag är precis färdig med Biancavotterna - till slut blev det ett par i Sandnes Lanett Babyull, i grått och lila. Jaa började med dem i Rauma Finull, men det blev inte så bra. Men nu så är jag nöjd. Och tro det eller ej, men det blev en höger- respektive vänstervante - jag kan om jag vill!

Vantar till dottern
Nu blir det ett par enfärgade knallturkosa vantar till dottern, hon har beställt ett par så då så är det väl bara att sätta igång då ;). Det är en rolig stickning som jag stickar i Wollmeise, hon vill ha ett par tunna smidiga vantar så det passar ju bra då.


Jag har köpt böcker: "Socks socks socks" - en ny porrbok att dregla över - OJ OJ OJ säger jag bara MUMS!!!!
Den andra - Cast on bind off - verkar lovande, ser ut att vara mycket bra där..., har inte kikat så ingående i den än, men det ser lovande ut.

Förresten nåt helt annat, varför kan man få antirep, antibländ och en massa annat anti på sina glasögon, men inte antilkladd??? Anti-dålig-sikt liksom??? Det är det enda ja behöver på mina!!!

"Ta alltid ut lyckan i förskott, det värsta som kan hända är att du varit lycklig i onödan"

1 kommentar:

  1. Ha ha strunta i ditt kaos å alla dina inköp....
    du är ju inte ensam i den världen:)
    shop until you drop heter det ju !!!

    SvaraRadera