tisdag 11 december 2012

Lite tungt är det...

lite så...
Det är inte alltid lätt inte - livet - det ska tydligen till en mer eller mindre kraschlandning mellan varven... Varför förstår jag ju inte men det har väl säkert sin poäng det också. Det heter ju för guds skull att man går stärkt ur en sådan och att man lär sig nåt för varje gång det sker - men hallåååååå jag vill inte lära mig nåt nytt på det här viset, alla andra sätt att lära sig går faktiskt bra det med.


Efter en underbart härlig och lång period av massor med skratt, roliga upplevelser, resor, nya och gamla vänner och annat njutningsfullt och välgörande så nästan tvärdök jag - nu blir det till att resa sig fullt upprätt igen och ladda batterierna på nytt! Jag har ju såå mycket roligt att se fram emot, jag har de bästa vännerna, de mest underbara nära och kära och jag har min hemliga källa till glädje så va 17 - kom igen nu!!!!

Kanske är det 2012 som kommer ifatt mig nu så här på slutet, vem vet...

träna, träna, trääänaaa
Nåväl, idag kom jag så äntligen iväg på ett träningspass igen efter ett längre uppehåll. Det var också tungt men då ur en helt annan synvinkel, nämligen den fysiska... Det har varit ett ofrivilligt uppehåll beroende på en långvarig och otroligt seg förkylning. Det var riktigt skönt att få köra slut på sig, känslan efteråt var helt jäkla underbar och belöningen blev en stor sushilåda - MUMS MUMS! Nyttigt är det ju oxå - inte helt fel alltså.

favvomaten!
Det är ju himla märkligt vad fort och lätt det går att lägga sig till med mindre bra vanor som soffhäng, feta godispåsar, snabbmat och ja you name it... men när man sen ska byta till bättre vanor ja då jädrar är det uppförsbacke som heter duga. Ännu konstigare med tanke på att när man väl är igång igen så mår man ju så himla bra, eller man och man... JAG mår så himla bra då, energin flödar och humöret är på topp...


Hmmm skulle ju kunna vara så att den långvariga förkylningen i kombination med allt stillasittande, liggande och slappandet är svaret på frågan om helgens tvärdykning...

På stickfronten

Atalanta
Intet nytt tänkte jag nästan säga men kom ju på att sjalen Atalanta är färdigblockad och helt klar nu - äntligen!

nej, tror inte det
Och jag har dragit igång en julklappsstickning, men det vete sjutton hur det blir med den, det var såååå fruktansvärt tråkig stickning så jag vet inte jag...
Man ska inte hålla på med tråkstickning, jag stickar ju för att det är kul BASTA så näe, den får faktiskt vara nu - det får bli till en annan jul ett annat år!

jag är kääääär igeeen!!!
Garn!!!!! Dregel, dregel jag har köpt värsta underbara garnet... Cascade Yarns 220, dimrosa och grått, det ska få bli ett par vantar tror jag nog!

"Gör man inga fel, gör man förmodligen för lite"

6 kommentarer:

  1. Life is like a roller coaster, sometimes you're up, sometimes you're down.♥

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Hoppas du kravlar dej upp efter kraschlandningen.
    Ha en Skön Jul och ett Gott Nytt År.
    Min familj hälsar tillbaka.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  3. Stor Kram Reidun <3
    Man kan inte va på topp jämt !
    Ha en riktigt skön jul å ett fantastiskt 2013 !

    SvaraRadera
  4. Reidun! Det är bara att vänja sig vida att det går upp och ner. När man är uppåt så tar allt så mycket energi varför när man hamnar i normalläge sjunker man. Har man en gång gått i väggen måste man vara extra försiktig, särskilt när man är uppåt.

    Jag vill önska dig en god fortsättning och var rädd om dig!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag råkade hitta din blogg när jag klickade runt lite planlöst. Jag tycker mycket om ditt sätt att skriva, så jag har lagt till dig i min blogglista. Tråkigt att läsa att du kraschlandat, hoppas allt känns bättre nu. Hoppas du får ett fint 2013. Ja, och... din Atalanta-sjal är ljuvlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du hittat hit! Jag är tillbaka på banan igen fullt ut, det blir väl så där ibland. Jag ska skärpa mig ordentligt och ta tag i skrivandet här igen, jag gillar att skriva och berätta men tiden har inte räckt till nu ett tag... det ska bli ändring på det nu.

      Radera