tisdag 9 april 2013

Kreativt värre

man styr ju inte allt och alltid själv...
Det är lite häftigt att, än en gång, inse att man inte styr över allt och allting själv! Men visst, det är allt liite jobbigt att inte ha full kontroll tycker jag, I´m a control freak..., det händer saker och man känner saker som man inte rår över.. utan det bara är så, fascinerande och som sagt ibland lite skrämmande.

ja... jo... dom gör ju det
Jag är drabbad av det, ja till och med hårt, svårt och bra drabbad av det...  drabbad låter ju onekligen negativt men jag hoppas och tror det är mer positivt än negativt! Det finns människor som betyder så himla mycket för mig, men som jag p g a olika anledningar inte alltid kan visa det så som jag skulle önska. Och en av anledningarna till det är just att jag bara känner, men inte har kontroll över situation och känslor alla gånger - det är nog lite nyttigt att bli påmind om det när man annars är en kontrollfreak av ganska så stora mått.

Ja det är nåt visst med att stå där på scenen!
Vet ni - nu är det snart dags igen att utsätta sig för något av det mest motsägelsefulla jag vet nästan, nån form av exhibitionism jag lider av ;) Jag ska mannekänga på en modevisning som arrangeras av Femminile. Det är ju sååå kul! Men ändå motsägelsefullt... jag är så nervös så jag kan kräkas alldeles före men något händer med mig när jag kliver upp på scenen... för då bara älskar jag det!

Jag blir som en annan människa där! Eller förresten annan och annan, det är väl sån jag är kom jag på precis nu!

läskigt läskigt, men härligt härligt...
Som sagt, när jag väl klivit upp där så älskar jag att dansa fram på scenen, det gör mig heller inget att nästan vara lite halvt om halvt halvnaken, jag som annars är utrustad med en hel del komplex och kan vara lite pryd av mig... som sagt nånting händer... jag skulle helst vilja äga scenen alldeles ensam! Hmmm... det kan va nåt fel där som jag lider av så vi släpper det där här och nu tycker jag!

Mina nya älsklingar, boots från Frye Company
Btw, har ni inte tittat in hos Femminile så gör det pronto - det finns sjuukt mycket fint där. Jag vill alltid ha typ ALLT i butiken... Bootsen ovan fick flytta från Femminile hem till mig sist jag var där, jag blev såå himmelens störtförälskad och jag tycker nog att man ska ge efter för såna känslor mellan varven, och den här gången var det mellan ett varv... :)

mitt stickrum...
Mitt stickrum!!!! Mitt stickrum är på G - jag är såå glad det kommer bli så bra, na na na...
Jag har en bra snickare jag, utrustad med en stor portion tålamod och många kreativa och halvgalna förslag, sånt gillar jag! Själv är jag lite velig i just det här fallet, men det har jag tänkt att han ska styra upp lite :)

Fast alla kreativa förslag vet jag väl inte om de är genomförbara... men vem vet - ingenting är ju omöjligt så länge viljan finns.

Det ska i alla fall, förutom ett stick-och garnporr-rum, bli ett riktigt må-bra-rum. Jag har en hel del tankar och önskemål, men det ska få växa fram allt eftersom, jag har annars en tendens att bara köra på när jag väl kommit igång men den här gången har jag tänkt att hålla en lägre växel... faktiskt!

Så när snickarn gjort sitt så är det målning, möbler och övrig inredning som ska på plats... och det ska bli så kuuul, så jag kommer väl att få problem att hålla mig lite i skinnet om jag känner mig själv rätt och det gör jag ju så att det där jag skrev alldeles nyss om att hålla en lägre växel kan ni kanske ta med en nypa salt känner jag nu... hmmm redan nu


På stickfronten



trött, tröttare, tröttast
Det går segt på stickfronten nu - men plötsligt liksom - det kan bero på min, som det verkar, kroniska yrsel och trötthet.

mitt älsklingsämne, min favoritsysselsättning - lite på undantag just nu
Jag hoppas att det är väldigt övergående i alla fall, så jag återkommer med nytt på stickfronten när lusten fallit på igen - vilket jag hoppas är snart snart och väldigt snart. Visst är det konstigt att man inte styr över det heller... jag som inget hellre vill än att sticka sticka sticka, men lusten och energin till det vill bara inte infinna sig just nu - så det är väl bara att gilla läget och invänta...

"Var dig själv, det finns redan så många andra!"


2 kommentarer:

  1. Dina boots är jag bara sååå avundsjuk på...
    me like !!!

    SvaraRadera
  2. Och jag blir avundsjuk på det där "felet" du säjer att du lider av som gör att du blir så snygg på scen. Har fått erbjudande från svägerskan att mannekänga i underkläder men... kanske jag gör det ändå nångång!
    Lycka till ikväll!

    SvaraRadera