fredag 8 juni 2012

Back on track

Ja det får man, hur mycket som helst!
Hallå där! Nu var det länge sen, jag vet inte riktigt i vilken ände jag skall börja. Så jag börjar och slutar inte i nån särskild ände, jag kör på och blandar stort och smått istället.

Som vanligt stickar, jobbar, äter och shoppar jag på. Sover gör jag endast fläckvis, herregud jag KAN ju missa nåt....
Jag har varit i Hälsingland på stickevent och där fick jag prova på att färga garn - det var så himla roligt! Roligt att experimentera, sulla och kladda och fixa!!!
VIOLA heter kvinnan som var "färgfröken"- döfrän kvinna!! Färgstark (!), otroligt kunnig på området och allmänt jäkla inspirerande!

Resultat från färgningen

Jag är apnöjd med resultatet, och jag är så himla kär i både garnerna och färgerna.
En härva fick bli riktigt orange, melerat MUMS. Den andra färgningen var häftig, jag ville ha en blandning av varma och kalla färger. Det blev kanonfint! Så nu ska jag garnporra lite innan jag använder dom, dvs titta, klämma och känna på dom!


Dessi var också med och som vanligt i det sällskapet blir det ju en massa tok, oj oj oj, magmusklerna är vältränade nu... Whisky, jäger och stickning och "Sex i parken" - ja ni hör ju själva, en otroligt hjärtlig men rå stämning  =)

Lillfisen
Tåååårtan!

Kärlek
Mors dag har det varit, och då kom de hem,de som jag håller av allra mest nämligen mina barn Patrik, Kim och Jenny och mitt lilla barnbarn Hannes. En riktig sommardag var det så det blev poolplask och jordgubbstårta. Jenny är bagare/konditor - fatta hur bra det är då... Mycke som lägger sig som bomull kring midjan blir det ju

Jag har fått nya glasögon! Jag har fått TVÅ par nya glasögon, ett par för handarbete och läsning, ett par för dator och läsning - hur tänkte dom där? Eller... hur gammal är jag egentligen? Diagnosen lyder: "närsynt på långt håll"... JAHA och exakt vad är det för synfel? Ingen jag frågat har nånsin hört talas om det... jaja bara att gilla läget.

Värsta snygga glasögonen blev det i alla fall, efter att ha tagit hem typ 3000 par och provat hemma...  SUCK - jag som brukar uppfatta mig själv som beslutsam, är det sånt som kallas taskig självinsikt kanske?


Som ni vet har jag inte världens bästa tålamod, men nu ligger vi i hårdträning mitt tålamod och jag - varje dag - jag har fasiken tränigsvärk! Det råder nämligen trafikkaos på vägen till och från jobbet, och jag blir galen snart. Köer, köer och köer, och rädda tanter (förlåt små tanterna) i små Skodor som inte tror att de ska komma förbi lastbilar och annat - gaaaaaaaah.



Shoppat...mmm ja alldeles för mycket garn har det blivit! Och jaaa jag vet att det behöver ju jag inte nå mer av egentligen men-jag-kan-inte-låta-bli-för-jag-är-beroende! Malabrigo, LimmoDesign, Viola Schavon. och så har jag har shoppat pärlor som jag ska ha till nån fin liten sjalstickning.

Jag har dessutom köpt en plattång till håret som jag inte kommer att använda för att jag är alldeles för lat. Jag svär över mina lockar varje dag, och har förbannat att jag inte har nån plattång, NU har jag en och det ska jag tänka på nu varje morgon när jag svär över lockarna för det är väl tanken som räknas.
Ginkko
På stickorna har jag just nu en teststickning; halvvantar, som jag stickar i orange Skinny Bugga, jag har gjort en version i Drops Alpaca, men de blev riktigt fula, jag gillade varken garn eller färg, och som ni kanske vet: JAG LYCKADES GÖRA 2 ST VÄNSTERVANTAR, imponerad - nån? Inte jag... andra gången på kort tid nu. Dock är stickningen i sig otroligt rolig. Bild kommer när de är färdiga.

Faux is Fair-sockorna som aldrig ser ut att bli klara, en är klar den andra är påbörjad.
Jag stickar på en sjal, Ginkgo, i ett helt toppenhärligt garn från Viola Schavon, turkosmelerat. Modellen är enkel men fin tycker jag, en riktig TV-stickning - det gillas mellan varven!

Nu väntar jag på att sommaren ska komma på riktigt, det är väl dags för det nu va...

Förresten sa jag att jag väntar på garn från England - Faery Wings från Fyberspates - mera garnporr...
och att jag fått ett stickkit - vantar- från Finland - ooops!

"Det är inte många som vet hur bra de har det, däremot hur bra andra har det"



1 kommentar: