tisdag 11 september 2012

Allt eller inget...

Nästa resa på schemat nu är till Chicago, tyvärr ser det inte ut att bli någon NHL-match för oss, de kommer ju för guds skull inte överens om lönerna... Ja men hallåååå, har de inte tillräckligt betalt redan eller..? Hur mycket behöver man egentligen... ja alltså jag behöver förstås, men behöver dom?

Chicagos björnar!
Jaja, då får det bli NFL, amerikansk fotboll, istället. Stadens stolthet heter Chicago Bears - det blir minst lika häftigt att se som hockey. Mig spelar det ingen roll bara jag får gå in på en stooooor arena med massor av människor och bara insupa stämningen! Och käka popcorn och dricka öl förstås, så där som dom gör på film... för det är väl så på riktigt också hoppas jag.

Hello!!! Paradiset eller?
Åååååå jag är i sjunde himmelen!!! Värsta garnaffären, Loopy Yarns, i Chicago kommer att ha fri transfer mellan affären och Palmer House Hilton Hotel där Vogue Knitting LIVE Chicago äger rum! Fatta vad jag kommer att dregla, sukta och njuuuta.... Livet är bra toppen alltså.

Få se om det kan bli så att jag i något mer offentligt forum kanske kan komma att rapportera från VKL i Chicago, både faktarapportering och nördrapportering, en verkligt inspirerande toppenide´ som jag fick från Dessi, det skulle ju vara fantastiskt kul. Jag har slängt ut några krokar så...


tror jag ialla fall...
Dottern är på plats i London nu och det låter som att hon trivs som fisken i vattnet - det är ju bara så bra som det kan bli! Jag hoppas och tror att det här kommer att bli en fantastisk tid för henne på alla sätt och vis! Och för mig själv förstås som tränar på att leva utan navelsträngs-snutten ;) men det går riktigt bra måste jag säga. Inga fantomkänslor har jag heller, det måste ju betyda att kroppen accepterat situationen eller?

Jag har börjat träna igen! Det är ju så himla skönt - ja efter ett tag alltså, INTE i början för då är det bara JÄVLIGT PLÅGSAMT och inte ett dugg härligt!!!  Men nu så, nu börjar jag komma in i den där sköna härliga känslan!

Men jag tror att jag har nåt fel, för när jag ska göra något så är det liksom av eller på, allt eller inget, det där med lagom verkar vara nåt som inte fastnar på mig... och det är ju så där kan jag tycka, för lagom behöver faktiskt inte vara trist, lagom kan vara ett riktigt bra tillstånd!


Ofta pratar vi om "lagom" som att det är något trist och medelmåttigt liksom, jag håller inte riktigt med där. Jag tror som sagt att lagom kan vara ett vettigt och bra tillstånd, inte jämt men många gånger. Om det alltid är "allt eller inget" som gäller... ja hur lång uthållighet har man då? Jag bara undrar...
Jag kan beundra människor som hittar en lagom nivå och är nöjda med det och inte alltid behöver utmaningar, att öka, förbättra, utvecklas etc för att må bra. Jag vill oxå hitta ett läge där jag är NÖJD, i alla fall vill jag det ibland , inte alltid för då dör jag nog långsamt;)

orka vänta... NOT
Fast för det mesta är jag ju nöjd, jag gör det jag mår bra av, jag saknar vissa delar för att må ännu bättre men de kommer väl i sinom tid de också... men ni vet ju... den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge och va fasiken...jag VILL INTE vänta längre! Moget värre - visst...

det är frågan det...
Jag behöver påfyllning nu - energipåfyllning!!! Därför har jag bjudit in mig själv till Lotta, den tokan, herregud man får ju faktiskt lov att ta saken i egna händer och se till att ordna för sig. Att vara hos Lotta är att vara i himmelriket tror jag, där kan man bara vara sig själv helt och hållet, allt är OK, hur bra är inte det för själen då??? Man bara är.... Jag är helt slut när jag åker därifrån, och det hoppas jag vara denna gång också, helt slut av allt tokskrattande och tokslappande, för när man är det ja då är man energipåfylld igen... hmmm motsägelsefullt men ändå inte, tror jag... Nu kan jag ju bara hoppas att jag ger Lotta lika mycket energi om jag tar och får!

På stickfronten


Total jäkla sticktorka!!!!
Får inget stickat alls just nu, men jag är ganska rejält tömd på energi för tillfället, så jag lutar mig tillbaka och bara väntar på att den ska komma tillbaka.

"Den rätta tiden att koppla av är när du inte har tid till det."


2 kommentarer:

  1. Härligt Reidun, resor navelsträng & skriverier
    och jag lovar du ska få massor av energi när du kommer hit....och jag får detsamma av dej ♥

    SvaraRadera
  2. Hoppas, hoppas att dina krokar får napp. Dessutom är du mer lagom än du tror . Du är precis lagom och alldeles unik och det ska du vara stolt över.

    SvaraRadera