lördag 29 september 2012

Man kan var kär i flera samtidigt - faktiskt

kär i  x antal...
Ja det kan man, för man kan inte bara var kär i en... det går bara inte!

I´m in löööv!
Just nu är jag väldigt kär minst tre stycken i alla fall, de senaste tillskotten är två böcker som kom med brevbäraren igår - två helt underbara stickböcker som flyttat hit från USA! Den ena fylld med dom mest fantastiska vantar och den andra med sockor - mmmm jag är så himmelens störtförälskad. Det är så kul med de utländska böckerna för varje gång blir man påmind om hur duktiga vi här uppe i Norden har varit och fortfarande är inom stickning!

Vi har en lång sticktradition här uppe, många olika tekniker har vi arbetat fram som resten av stickvärlden har anammat och utvecklat efter just sitt tycke och smak och sina traditioner. I alla fall jag blir då stolt över kunskapen som finns här uppe hos oss och som förts vidare under så lång tid och som vi nu i vår tur för vidare - det är en kunskap som ska vårdas med kärlek och omsorg och fortsatt förvaltas väl!

Älskade unge <3<3<3
Och så är jag kär i lillfisen Hannes förstås, och vet ni???? Jag har fått en till liten sån underbar lillkille - jag är nämligen numera mormor också till en liten Adam!!! Inte biologisk utan bonusmormor - fast det är ju en så fånig benämning... Men men spelar ingen roll. En liten underbar kille till blev det, än har vi inte träffat honom, han är bara 2 dagar gammal, men snart snart hoppas jag! ÅÅÅ va det ska snusas och gosas då, jag hoppas mamman och pappan och morfadern däckar i nåt annat hörn så jag kan få ha den där lillplutten heelt för mig själv jag =) och ja jag är kär i den nya lillplutten oxå utan att ens ha träffat honom - jag har några bilder som jag dreglar över tills det att vi ses!


Ja och förutom det jag nämnt så är jag kär i en rumpa (ja), en liten Vincent, Femminile, mina gröna skor, mina skinnjackor, Viola - garnfärgarkvinnan, mina förestående resor, nästan alla mina garner, en liten grekisk väsktant och jag har ju dom bästa vännerna å dom är jag oxå lite kär i så att jaaaaaaaa man kan faktiskt vara kär i mycket och många samtidigt! Visst är DET härligt då?

inte riktigt så här va...
Min träning för guds skull - jag är ju kär i den med, den gör ju underverk med själen! Nu hade jag ju önskat att jag kunnat skriva för KROPP och själ, men det får uppenbarligen vänta lite till he he. Just underverksarbetet för kroppen verkar dock ta liiite längre tid, men jag är nöjd med det själsliga välbefinnandet jag! 

 Så hörrni älska på bara vet jag, allt vad ni vill!

"Vi tänker för mycket och känner för lite!"

3 kommentarer:

  1. Härligt å höra ! Å d e så sant !!
    Böckerna verkar ju va väldigt bra ... blev sugen där. Du hittar då dom mest fantastiska böcker ! Väldigt bra för mej ^^
    Kram

    SvaraRadera