söndag 7 oktober 2012

...det blir ingen repris

för livet går bara i direktsändning!!!

så är det!
och ibland blir man ännu mer påmind om det, idag var en sån dag... en arbetskamrats ord påminde mig om hur skört livet är och att vi inte har en aning om hur framtiden ser ut!

Jag verkligen älskar livet och jag vill verkligen leva här och nu! Naturligtvis så gör jag inte alltid det, lever här & nu alltså, men jag tänker alltid på det och jag försöker verkligen att göra det så gott det går!
Man vet inte alltid var livet tar en, men man har verkligen tillfällen och möjlighet att påverka vägen! Ta de tillfällena i akt!

Lev på som 17 så gott det går, lev det liv DU vill leva, försök att minimera de hinder som dyker upp på vägen, de största hindren är oftast de man själv sätter upp...
Det är inte helt lätt, men det går - jag lovar!

Om viljan finns... ja då klarar man det mesta och - VIKTIGT!: Ta inge skit!!! 
Det försöker jag pränta i mina barn och framför allt min dotter, tjejer har ofta en tendens att ta andras tyckande och åsikter på allra största allvar. OCH sist men inte minst:

"Dröm det, önska det, GÖR det!"






2 kommentarer: