onsdag 17 oktober 2012

så här nära har det aldrig varit...

Åååå nu är det nära - jajjemen nu hägrar Chicago! Nästa vecka bär det av - så här nära som det är nu har det faktiskt aldrig varit :)) Det ska bli så himla häftigt och kul! Jag är ju redan kär i stan, ja faktiskt - för jag bara vet att jag kommer att älska den, den där bautastora blåsiga och härliga staden!!



Blues Brother - Sweet home Chicago!

Vi flyger Stockholm - Amsterdam - Chicago, bara det gör mig lycklig!!! Jag älskar att flyga, tycker det är urhäftigt och skönt. Sen blir det Blue-line train från Chicagos flygplats O´Hare till downtown Chicago sen så... sen sååååååååå
Väldigt centralt ska vi bo, riktigt nära till det mesta vi vill se och göra. Mest ska vi strosa runt och bara njuuuta av allt, äta gott och jättemycket - det måste man ju när man är i USA, eller? En massa måsten tänker vi minsann inte ha. Navy Pier, Skydeck, Magnificent Mile, Water Tower Place ååååå jag dööör ju nu nästan - det finns hur mycket som helst ju.
Uno´s pizza - here we come
Uno´s pizza är tydligen ett måste så det ska ju såklart avnjutas :) Herregud vad mycket jag kanske kommer att ha i övervikt på kroppen när jag åker hem - men då är det värt det! Påminn mig INTE sen när jag klagar över att kläder och annat krympt, för jag vill inte bli påmind då om att det blev too much... Bara så ni vet

VKL takes Chicago!
Nästa helg är det så dags för Vogue Knitting Live (VKL)i Chicago, det kommer att bli himmelens fantastiskt tror jag. Jag ska delta i flera klasser, så det är faktiskt en del stickning som ska förberedas hemma och tas med, vilket jag helt hade glömt bort... Nån som är förvånad eller? Inte jag - SUCK, jaja det får bli racerstickning nu i helgen.

Avancerat? Me like!
Två av klasserna verkar vara riktigt avancerad stickning, det ska bli superkul, säkert jättesvårt men så kul, det blir nog en rejäl utmaning bara att förstå engelskan kanske i just de klasserna. Men jag älskar utmaningar så det passar mig kanonersbra det. Annars är språket inget som oroar mig, jag stickar nästan uteslutande efter engelska/amerikanska stickbeskrivningar.

Yäääy, hippa sticknördar är vi allihopa i Chicago 26-28 oktober
Men hörrni, tänk vilken tillställning alltså ! Bara en massa massa sticknördar från hela världen, det kommer att gå en transfer mellan VKL och Chicagos mest populära garnaffär dagarna i ända, så risken för stor-galen-garn-shopping är ju otroligt överhängande.
Bagaget får ju väga 23 kg så att... ja faktiskt en hel del garn kan det ju bli :)

VKL takes Manhattan :-)
Å så har jag den stora förmånen att få komma iväg på ett lika häftigt evenemang i januari igen - jaa det ska jag - till New York på VKL där! Mitt i vintern, mitt på Manhattan - fy farao vad häftigt!


På stickfronten

Nya favoriter tror jag minsann
Jaaaaa mina sockor är äntligen klara, så rolig stickning - lyfta maskor - och ändå har det varit sååå segt. Men nu så är de klara, jag är jättenöjd med dom. Turkos och limegrönt garn från Sandnes. Mjukt och jättehärligt garn, sockan är en kort modell, nästan som ankelsockor. Småsockor till älskade lillfisen har det förstås blivit.

Vintervita halssnodden - den blir bra!
På stickorna just nu har jag en blivande halssnodd, mosstickning och fläta i naturvitt ullgarn från Abuelita yarns. Så himla mjukt och skönt garn från Uruguay, 100% merinoull.

Jaaa så är det!!!
"Människan är aldrig för gammal för att leka. 
Men det är konstigt vad fort hon blir gammal så fort hon slutar att leka! "


3 kommentarer:

  1. Härligt Reidun
    å du, vi ses i New York !

    SvaraRadera
  2. Ha d såå himla kul Reidun !! Tänk på oss som e kvar i gråvädret här hemma... Njut å må gött.
    Sticka lugnt =)

    Kraam !

    SvaraRadera