tisdag 9 oktober 2012

Till min syster!

Alltid...
Hörru du min högt älskade och kloka storasyster!

Du har genom hela mitt liv alltid, alltid och alltid funnits där för mig, alltid pushat mig till att vara jag "på riktigt", våga tro på mig själv och att ta fram det jag ibland har försökt dölja bakom en glad fasad.

Det går baske mig inte att dölja nåt för dig :-)

Du har peppat mig, hejdat mig många gånger, du har skällt på mig allt efter behov - många gånger har det blivit! Du har glatts med mig och du har sörjt med mig, du har alltid unnat och velat mig det bästa

Ja, du är nog den enda, enda någonsin som alltid har sett mig fullt ut som den jag är.

Du har fortsatt att alltid vara där genom tider av förhållanden, barntid, dödsfall och genom tider av separation, utmattning, och minskad tro på människor.
Ja du vet - genom livet helt enkelt!

Du har ifrågasatt mig, när jag behövt bli ifrågasatt, för dig kan jag inte gömma mig med undvikande beteende eller glättig yta. Du har sagt och gjort saker som fört mig till handlingskraft och till viktiga och ibland livsavgörande beslut.
Du har sagt mången kloka ord till mig, många klokheter som fastnat och som jag i mångt och mycket försöker leva efter, många saker som jag alltid kommer att beröras av!

Jag vet ingen som är så klok som du och det finns ingen som du. Jag älskar dig!

Jag ser verkligen fram emot att vi ska forsätta leva som vi gör nu, storasyster och lillasyster om vartannat!

Så Sussie - för fasiken - skärp dig nu!!!

 "Många som har skyndat före sin tid tvingas invänta den på obekväma rastplatser"

2 kommentarer:

  1. "Vänner i livet kommer och går, men syskons kärlek består!" Läste jag nånstans och det stämmer precis.

    SvaraRadera