torsdag 14 mars 2013

snickare + stickare = sant!

wiii jag är så glad!!!
Snickarn har sagt sitt, jag planerar mitt och syrran jobbar på sitt, så att..

Vi är på gång, vi är laddade vi är tända!
Vi är på gång, typ nu kan allting hända!

Vi ska löpa linan ut, kasta loss
Det finns inget slut, ingenting kan stoppa oss

Jag ligger lågt och väntar, men känner hur det kommer
Förväntningarna stiger
Du, nu måste vi köra...

Vi är på gång, vi är laddade vi är tända
Vi är på gång
och snaaart ska allting hända...

Helt hämningslöst så bara snodde jag delar av Tomas Ledins text och gjorde om den till min stickrumsbyggarsång, ni ska vara glada att ni slipper höra mig sjunga den. Jag sjunger för fullt just precis nu när jag skriver och det låter så där...

mmm tonårskärleken...
Ååå tänk vad kär man har varit i honom, Ledinspojken då... jag har fått en klapp på kinden av honom en gång! Fatta vad lycklig jag var, jag grinade ju nästan när jag var tvungen att tvätta mig i ansiktet den kvällen kan jag säga.

det var värre än så här... faktiskt
Förresten grinade jag före också samma kväll, jag tyckte jag skulle piffa till mig i håret den där kvällen. Sagt och gjort, på rekordfart gick jag från att vara långhårig till att vara VÄLDIGT korthårig när jag klippte mig själv över handfatet... utan spegel... ja ni fattar ju varför jag grinade. Å nu när jag tänker efter... tänk om han, Ledin, tyckte så synd om mig när han såg hur jag såg ut så att det var därför jag fick den där kindklappen... Nää nu släpper vi det där, jag vill inte veta!

Här får ni låten i originaltext:



"Allt som jag verkligen skulle vilja göra är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande"

1 kommentar: