onsdag 14 augusti 2013

att plågas eller inte plågas...

Där är träningskläderna ja, men VAR är motivationen?
Men hallåååå, var tog träningslusten och -motivationen vägen???? Den som vet det ska få en puss, champagne, geléhallon eller ja vad tusan som helst nästan bara jag får veta...

ser helt OK ut...
Det ramlar in träningsprogram dag för dag nu inför Tjejmilen, och jag kan ju säga att jag är bäst på att följa programmet dom dagar där det står "VILA"...
Hur bra är det då? Inte alls skulle jag vilja påstå. Kan jag bara växa till mig och bli lite mera mogen så kanske det löser sig, ja det kanske t o m är så att det är många saker som löser sig då... eller förresten vill jag det? Tål att tänkas på, hmm

är det så här det kommer att kännas under och efteråt?
Jaja, jag får väl skylla mig själv om milen blir en plåga, fast det hade ju varit gött att få skylla på nån annan.

På stickfronten
All you need is yarn ratatatataa, all you need is yarn ratatatata....
Ja så ser det ut i hos mig för tillfället, mycke garninköp har det som sagt blivit. Det kanske är bra om man hinner sticka slut på lite mellan varven också eller? Annars måste jag nog bygga ut garnskåpet snart. Å andra sidan skulle jag inte ha något emot det alls he he, frågan är om snickarn har nåt emot det...
nu pausar vi, jag och koftan
På stickorna är fortfarande min uppifrån och -ner kofta, en ärm kvar nu. Den får dock vila till förmån för ett par sockor som kom emellan. Ja ni vet hur det är, ibland kommer det annat emellan som man bara MÅSTE göra när lusten faller på.

Syrénbersåsockorna
Sockorna stickar jag i sockgarn från Garnlycka och färgen heter Syrénberså, härligt somrigt namn!

Efter det ska det bli en tunika/klänning till en liten Anna, den ska stickas i lyxigt ullgarn från Isager, det ska bli kul att testa! Limegrönt och grått blir färgkombon där, kommer bli läckert läckert till lilltjejen!

Här njuter jag, mmmm
Jag bor numera nästan på heltid i mitt stickrum, jag njuter av varje sekund där när jag får sitta bland mina garner och stickor, jag förstår precis hur tjuren Ferdinand kände sig när han fick sitta under sin korkek ;-)

"Jag vet inte vart jag ska, men jag är på väg"



2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är duktig som överhuvudtaget tränar på som du gör. Lite vila emellanåt är naturligt. Är lite avis faktiskt men det är ju upp till mej själv att hitta min motivation. Kommer kanske nån dag! Visst är det mysigt med ett eget stickrum? Trivs jättebra i mitt också. Rummet uppe heter hobbyrum nu! Det är skillnad det!
    Ja, det var en härlig färg på sockgarnet!

    SvaraRadera
  2. inte vet vart du ska....jo du ska till London med mej ju !

    SvaraRadera