onsdag 23 oktober 2013

Imorgon är en annan dag...


Jamen varför kan jag inte bara slå mig till ro och vara nöjd för?
Ja det är dagens fråga... eller ja dagens och dagens. Give me the answer och jag kommer förmodligen inte att vara nöjd ändå. Man kanske bara skulle ta och accepetera att man är som man är! Men det skulle vara jäkligt skönt att sitta nöjd och inte jämt sträva efter förändring och utveckling.
 
Min favoritsysselsättning <3
Kan jag bara få sticka och vara farmor och slippa fundera på något annat så skulle det vara såååå toppenbra just nu. Ja kanske eventuellt nånting mer då, jag har ju faktiskt en del annat som jag inte kan undvara så att...
Nån annan..?
Så hallåååå var är den där Nån Annan när man behöver hen???? Gud vad "hen" blev användbart helt plötsligt, tänkte ni på det? Nåväl jag tycker ialla fall att Nån Annan kan rycka in nu och fatta ett par tre kloka beslut och bara tala om för mig att "nu är det så här"!

När jag var liten ville jag bara bli vuxen och bestämma själv och nu när jag är vuxen skulle det vara så skönt om någon annan kunde bestämma åt mig! Är det ett medfött problem jag har eller ;)

Så-där-ja, då har jag tänkt högt här på bloggen och kommit fram till... ingenting ha ha ha. Jaja men så kan det också vara här i livet. Tiden får väl utvisa vad det blev och hur det gick :-) Det är ju en himmelens tur att jag har dom bästa vännerna och de klokaste människorna i världen i min omgivning <3

På stickfronten

Overkneesockstickningen går framåt och de kommer att bli så fina. Den första är nästan klar, måste invänta mer garn innan jag börjar på nästa. Roliga stickningar går fort!

Stickar nåt ytterst enstaka varv då och då på mitt dåliga samvete - den randiga koftan. Mindre roliga stickningar går inte lika fort...

Det är mycket det...
Jag har så mycket jag VILL sticka nu, så jag får piska mig själv mentalt att jag ska göra klart det jag håller på med innan jag börjar på något nytt... jag är en starter och en dålig avslutare, både vad det gäller stickning och även när det gäller en del annat.... Bra ibland, men avslut är också bra :)

ja det ska vara KUL!
Fast när det kommer till stickning så hävdar jag å det bestämdaste att det ska vara ROLIGT och inte ett måste!!!
Stickningen är mitt absolut största fritidsintresse, och då tänker jag baske mig inte ägna tid åt stickningar jag inte tycker är roliga. Och upptäcker jag inte det förrän halvvägs in i en stickning... ja då är det så. Det SKA VARA KUL, så det så!

”Det är bara när man sover som man inte gör några misstag.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar