fredag 11 april 2014

Mycket shopping blir det...

Nämen om man skulle ta och bli lite helfrisk igen då som omväxling...  Jag veeet att det där lät liiite bittert och klagigt men faktum är att jag är sjukt trött på att inte vara vid full vigör! Pigg, alert, frisk och kry ett LÄNGRE tag skulle vara lite lyxigt kan jag ju tycka. Men men det är på G så tålamod....


OMG!!!!!!!!!!!
Shopping - jag har shoppat värsta skorna och jackan, dom är så sjukt snygga så jag dör nästan. Skorna, ett par vita högklackade boots, alltså jag skulle kunna sova med dom och jag lovar - jag har gått runt i dom här hemma så fort jag hunnit. Så nu har jag haft dom till joggingbrallor, jeans, långkallingar, tights och ja till enbart trosor också, allt för att få ha dom på mig så ofta och så mycket som möjligt. Ja så där är det när jag blir kär, jag kan liksom aldrig få nog - men är man kär så är man, då är det väl inte meningen att man ska få nog heller eller ens försöka vara lagom?

Jackan!!! say no more
Skinnjackan, Paris från Jofama by Marie Sernholt,.. japp kär i den också, den är ju så läcker. Ett par knallgröna sommarskor och en LÅNGKJOL har jag också införskaffat mig gudbevars, kort som jag är. Jag har jämt tyckt att jag är för o-lång för många snygga plagg som t ex långkjol, långklänning, kappa etc men nu struntar jag i det för jag tycker det är apsnyggt och jag vill va apsnygg ibland alltså köper jag OCH bär såna plagg också numera. Det finns sköna fördelar med att bli äldre - couldn´t care less är en sådan fördel! Man kan liksom strunta helt i konventionella traditioner eller vad man nu ska kalla det.

bakom mina solglasögon...
knallgröna skor - snyggt till solbruna fötter :)

Och sen har jag span på ett par turkosa solglasögon som jag nog MÅSTE ha ... Jag tror faktiskt dom är gjorda just för mig, dom liksom bara ropade på mig när jag såg dom första gången.

träning...
Ja och när vi nu är inne på ämnet shopping - träningskläder!!! Hur mycket snyggt sånt finns det inte då? Men gud det finns hur mycket som helst och då uppstår ju frågan hur mycket träningskläder behöver man???????

Ja alltså JAG behöver allt som jag tycker är snyggt så att... ja så har det blivit nu, mycket träningskläder har jag - JÄTTEMYCKET. Använder jag dom??? Nej jag kör med samma lika varje gång i alla fall, vad är det för fel på en??

Det är lite med träningskläder som med mina garner, jag MÅSTE HA - kan INTE motstå och det kan aldrig bli för mycket... MEN - inte att förringa och det kanske låter ytligt, må så vara då - snygga träningskläder bidrar till ökad träningslust om ni frågar mig!

Förutom kläder finns det ju en uppsjö av tillbehör också, men där har jag inte varit lika flitig: jag har köpt mig en GPS-/pulsklocka. Vilken hit säger jag bara, den mäter ju allt nästan, sen pluggar jag i den i datorn när jag kommer hem efter en löprunda och så förs all data över från klocka till dator. Så kan man på ett enkelt sätt jämföra mot tidigare rundor, etc. Jag gillar den där klockan skarpt, den är perfekt vid intervallträning t ex. och den triggar i alla fall mig till att utmana mig själv nu när jag har bra koll på mina "prestationer".
Inspiratör!!!
Jag har också köpt en bra och PRAKTISK - tro det eller ej - grej att ha nycklar, mobil etc i när jag springer. Det är ett bälte med många fördelar, ett s k IQ-bälte. Jag såg bältet första gången i Maria Akrakas bok "Den magiska milen", så jag slängde mig direkt på datorn, lät klickfingret jobba lite och ja ett par dagar senare hade ett bälte flyttat hem till mig.


För vad jag inte gillar med löpningen är nycklar som skramlar, hörlurssladden som hänger och slänger och mobiltelefon som skumpar i fickan. Och då är bältet perfekt! Förutom att det är riktigt mjukt och smidigt så är det är det beklätt med reflex så när det är mörkt ute så fungerar det även som reflexväst, fast snyggare ;-)

Herreguuu vad reklam jag gjorde där kände jag nu... nåja jag är supernöjd och då kan jag väl få dela med med mig lite av det då.

Ny favorit - får se hur länge det varar den här gången.
Jag testar nya hudvårdsprodukter IGEN, och jaa jag är lika hopplös där. Jag tänker att det där måste jag ju bara ha och så köper jag grejerna och sen då??? Jag använder dom i några veckor sen har jag tappat lusten, det tar för mycket tid och det är så sulligt - ni hör ju hur uthållig jag är... Jag tror jag skulle få väldigt mycket plats över att förvara nödvändiga saker och kläder som jag faktiskt använder om jag rensade ut mina impulsköpsfyllda skåp och lådor här i huset.

just NU känner jag att jag också skulle vilja kasta mig i en lerpöl...
MEN HUR KLANTARSLIG FÅR MAN BLI??? Vad kom jag på precis exakt idag? Jag ska ju springa Midnattsloppet - trodde jag!!!!! Men har jag inte bokat en resa med den dagen som avresedatum??? Jo det har jag, Nollkoll är bara förnamnet på mig, nu blir jag så suuur, jag har ju sett fram emot det loppet sååå mycket. Tänka att få springa på Söder i Stockholm med 25 - 30 000 andra en natt i augusti! Och det har jag nu sumpat. Jag måste sluta att bara göra, jag måste börja tänka efter före och ha lite bättre koll innan jag agerar. SUCK!

På stickfronten
De blå och bruna sockorna är på G, jag älskar färgkombon! Och garnet -Malabrigo Sock -  det är ju helt underbart - jag är nyförälskad i den gamla favoriten! Det är mjukt, det är lättstickat och det känns lyxigt - känslan är viktig när man stickar tycker jag - sen vad det är kan ju vara olika för olika människor såklart.

Nåväl, den här nyförälskelsen i Malabrigo resulterade i en galen garnshopping kväll på distans med Lotta - tårarna trillade av allt skrattande - fattar ni hur svårt det kan vara att få ihop det hela på distans?? Näe inte jag heller, men efter mycket om och men så rodde vi det hela i land så nu väntar jag på rolig post och mjuka paket vilken dag som helst :)

"Hellre begå en dumhet då och då än att aldrig göra något klokt"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar