tisdag 31 juli 2012

Men orka då...

BLOGGTORKA!!!
OJ, nu blev det så där igen, så där som det inte skulle bli - bloggtorka!!
Men men så blev det, nu lägger vi det bakom oss och fortsätter från här och nu istället!

Som jag nämnt tidigare så är ju inte garnnystning det jag gillar mest av allt precis, snarare tvärtom! Jag avskyr det och jag förstår inte att det kan j*vlas så otroligt mycket...

Så här känns det...
Och eftersom jag inte blev utrustad med så mycket tålamod, så är det - som ni vet - i vårt hem min man som nystar.  Undrar förresten om det var han som fick min andel av tålamodet när det skulle fördelas??? Tyvärr så föll det sig som så att jag var så illa tvungen att nysta en dag när han var på jobbet, och det slutade ju så där kan jag säga...

Så här ser det ut när min man nystat garn:

Många fina nystan på rad
 och så här ser det ut när jag gör det!!! :

Inga nystan på rad, däremot en trasselsudd!!!!

Jag blir galen och står verkligen inte ut med detta krångel och trassel!!!!!
Maaaken - kom hiiiit!!!!! Ja han kom, såg och segrade IGEN, vilket innebar att han fick ta reda på konsekvenserna av mitt nystande oxå:

Nu skäms jag inte alls...
Först måste han försöka få av det från nystvindan, och att klippa av det är det INTE talan om här inte. Han försökte minsann men det satte jag stopp för!

Joråsåatte... en bild säger ju mer än 1000 ord
Så där ja, då var det bara resten kvar då, att reda ut trasslet oxå - INTE klippa nä nä nä. Han försökte minsann igen att vi skulle klippa lite... Han får väl ha lite mer tålamod än så tycker jag nog nu när han fick mer än mig mer av den varan.

När jag väl tagit mig genom detta helvete så var det då dags att börja sticka också...mmmm eller hur... Sticka, repa, sticka repa hur svåååårt kan det vara - nä nu lägger jag ner, man ska inte hålla på med det man inte kan!!! Sockorna jag håller på med är ingen svår stickning alls, men herregud säger jag bara... Kanske ska lägga ner och ägna mig åt nåt helt annat - kakelugnsmakeri skulle kunna vara nåt kanske?

På stickfronten
Några alster som jag åstadkommit på sistone:
Först ut är sjalen Color Affection, den är stickad i Kauni, i färgerna mörkbrun, mellanbrun samt röd. Jag är jättenöjd med den. Enkel men effektfull!

Color Affection

En kavalkad av sockor - jag älskar verkligen sockstickning. De tre första är alla mönster ur boken Socktopus.
Farmer McGregor - stickade Manos Silk Blend!
V Junkie - oxå i Manos SIlk Blend

Om Shanti - stickade i Kauni

En klar, en kvar...Stickas i Wollmeise
"Tålamod är konsten att långsamt förlora fattningen"

2 kommentarer:

  1. Bästa bilden .....när mannen din fixar trasslet
    jag skrattar gott :)

    SvaraRadera
  2. Ja ett gott skratt förlänger livet =D
    Tur att våra män är av d mer tålmodiga slaget ... d e nog så här me, men nysta går ganska bra...men som du säger ...ibland kan d va för j...igt !!
    Men va fina grejer du gör.
    Men fick tips på att man kan göra sockor av manos garn, har ju såklart nåra härvor som ligger å ser fina ut ^^
    Kram !

    SvaraRadera