söndag 15 juli 2012

Naken i Tallinn och så lite kärlek

så är det :)

...naken kan man ju vara på flera sätt, bokstavligt och bildligt!

Bokstavligt och ofrivilligt naken tvingades jag bli på min vistelse i Tallinn nu i veckan - herregud säger jag bara. Jag hade bokat spabehandling och såg fram emot en lång, skön och välgörande helkroppsmassage, det var vad som utlovades i alla fall. Kändes verkligen välbehövligt så här i början av semestern.

Nåväl jag kliver in på det aktuella spa:et och väl där inne möts jag av en BASTANT kvinna. Inte ett leende, inte en mjuk röst - inte ens i närheten av nåt sånt fanns på kartan. På bruten engelska gapar hon: "ta av dig kläderna, sätt på dig de här och lägg dig på bänken med ansiktet neråt, basta!" (Jo hon sa faktiskt basta!)


Jag klädde lydigt av mig men behöll underkläder på så som man brukar göra, då gapar hon igen: "ALLT ska av! du ska bara ha de här på dig". Det jag skulle ha på mig var ett par stringtrosor av papper ha ha ha... sen var det bara att ligga där och utstå behandlingen. Den var lång som jag hade förväntat mig, men den var INTE skön och det var absolut INTE avslappnande.... haha men kul var det - jag fnissade faktiskt för mig själv där på bänken - så lite välgörande blev den ju trots allt, även om det inte blev riktigt som jag tänkt mig=)

Paradiset?
Tallinn ja, vilket paradis för en garnnörd som mig, garner och stickade alster i massor, de kan verkligen det där med stickning esterna. Lite garn fick jag allt med mig hem också - lycka!

Snälla farbrorn!
Och så var jag ju tvungen att fråga om jag fick fota en farbror som var så fint klädd i stickat från topp till tå. Jag fick!! - Tack snälla farbrorn!

LYCKA!!!
Kärlek och mums i massor blev det här om dagen! Dottern bjöd på hembakt - strawberry cheesecake cupcakes - MUMS - så sjukt gott - min duktiga konditorbagardotter - KÄRLEK!. Vi for vidare till lillfisen för att lämna presenter från Tallinn, och han bjöd på PUSSAR - herregud jag gråter ju än av lycka! Första pussarna från honom - hur lycklig kan man bli - jag svävar på moln än jag - KÄRLEK!



Är det någon gång mitt tålamod prövas hårt så är det när det ska nystas garn!!! Jag avskyr det - jag känner baske mig pulsen stiga bara jag tänker på det. Men numera slipper jag det - maken har tagit över den sysslan till fullo för att jag ska slippa, är inte det kärlek så säg - KÄRLEK! Eller vänta nu... han kanske gör det mest är för att vi ska behålla en lugn och fin stämning i vårt hem??? Jag föredrar att tro att han gör det av kärlek :)


På stickfronten
Mitt hemliga projekt fortskrider med rasande fart, fast mest på grund av att det blev ett TRÅÅÅÅKIGT projekt, jag avskyr tråkstickning! Men snart SNART klar nu, sen ska det minsann bara bli roliga stickningar har jag bestämt!


Jag vill sticka sockor nu, efter all sjalstickning så längtar jag efter sockstickning - det är såå kul och det finns så mycket fint, ska sondera bland sockmönster nu... ååå va kul det ska bli!


Svårt ibland!
Jag vet inte vad det är med mig, jag har en massa färdiga alster liggandes, men det är ingen som har fäst trådarna på dem...hur lat kan man bli och hur mycket strutsmetod kan man använda? När jag lyfter upp huvet ur sanden så ligger de ju fortfarande kvar med alla trådarna ofästa... maken  kanske vill? Om jag frågar riktigt riktigt snällt?

"Det som ditt hjärta inte känner för, bryr sig ditt öga inte om att se"

4 kommentarer:

  1. härlig läsning...precis som vanligt !
    jag skrattar så jag gråter
    jag nickar och håller med
    jag ruskar mitt huvud å undrar var du får allt ifrån
    å jag gillar dej så otroligt mycke'
    kramizzz

    SvaraRadera
  2. varför ramlar allt bara över mig undrar jag...
    och jag gillar dig mer ändå - stjärnstopp ;)

    SvaraRadera
  3. MAke och garnnystning. Det nyttjar jag också trots både nystmaskin och garnvindor. Är för lat för att hämta dem om jag vill se på TV samtidigt. I går var det härvan från Violafärgningen.

    SvaraRadera
  4. Alltid lika roligt att läsa det du skriver. Vrider mig av skratt.
    Fästa trådar är nog det tråkigaste som finns.
    Kram

    SvaraRadera