måndag 4 november 2013

Kär, nöjd och laddad, eller tvärtom...

Jag är på gång, jag är laddad jag är tääänd la la la - anmäld till Midnattsloppet, check. Det verkar vara ett roligt och helgalet lopp :) Det går av stapeln i augusti på söder i Stockholm, jag längtar redan. Ja det är långt dit, men jag måste ha mål, flera mål, för att motivera mig att hålla igång för annars blir det bara sååå dötrist för min smak. Uthållighet är liksom ingen dominerande egenskap jag har, därför krävs tydliga mål för att jag ska hålla mig motiverad och fortsätta ligga i.

Jag frågade min bonusdotter och svärdotter om inte de också skulle haka på.... ja inte vet jag men jag fick konstiga blickar och mumlande svar och en kommentar om att "nej, det är så många som dör i Midnattsloppet"... eh... jaha nog för att jag brukar ha bra ursäkter för att slippa men det där????

häftigt
Nu återstår anmälan till Tjejmilen i New York he he, och som sagt jag är riktigt sugen på att åka på en cykelvecka till Mallorca i vår. Jag har hört så mycket om de där cykelresorna och det verkar vara kanonroligt det också, risken är väl att jag blir ett sånt där allmänt irritationsmoment som drar ner tempot för de andra, men det är väl såna smällar man får ta helt enkelt. Det kostar på att ligga på topp, och man kan ju inte vara älskad av alla... tror jag :) Och blir det riktigt illa så kan jag hålla mig undan och spendera mina dagar på stranden under skuggan av en palm och med en (eller sju ;)) paraplydrink i handen. Herregud, jag är inte omöjlig jag inte.

Härom kvällen, OMG, då hade jag minsann en kväll på tu man hand med Robbie Williams! Jag var i mitt stickrum och han var på Youtube =) Alltså jag dreglar nästan än, och jaaaaaa jag VET att det är jättefjortis men nu är det som det är!


Varför var inte jag hon som fick komma upp på scenen och dansa med honom till "Come undone" på konserten i Knebsworth 2003 - jag bara undrar??? Jag hade stått kvar där än :)


Och när han gör "My way" i Albert Hall, London - men hallå jag döööör!
Hans blick, glädje och exalterade framträdande... jag får ståpäls! Lyssna, titta och njut, SUCK!


På stickfronten

Numera min stickkompis också <3
"Fammoj ska vi sticka lite nu, jag kan!"
Klart vi ska Hannes :)
Fattar ni!!!! Lillfisen är lika kär i mitt stickrum som jag är. Han var hos mig i helgen och han nystade garn, han stickade och han klippte garn, vi satt däruppe i var sin stol som två små sticknördar och njöt av tillvaron <3

Han har en egen liten låda i mitt garnskåp där hans stickning ligger (tjocka stickor och blått garn skulle han ha) i lådan ligger det även garn som han kan sitta och klippa i - det gillar han, ett eget måttband, virknål och lite annat smått och gott. Det är så mysigt när vi sitter där uppe han och jag och småpratar och pysslar, nu sist så hade vi picknick där med varm choklad och mackor och pratade om allt mellan himmel och jord! UNDERBART!!!

 

Nu är de vita sockorna färdiga, jag är jättenöjd med dom, MEN det finns en nackdel med att sticka i vitt... Dom är inte rena, de ser riktigt skitiga ut efter att man hållt i dem, eller snarare hållit i garnet, under stickningen. Jaja det blir nog bra bara jag får skölja upp dom. Nu ska jag vara ordentlig och skriva ner en ordentlig beskrivning också innan jag glömt hälften. Jag har skrivit under tiden jag stickat, men när jag läste genom vad jag skrivit så underar jag ju verkligen vad jag pysslat med... Är man sjukt duktig på att läsa MELLAN RADERNA, ja då kanske man förstår vad jag menar men är man inte sjukt duktig på det, ja då krävs fasiken ett mirakel och ett medlemskap i Mensaklubben för att räkna ut vad jag gjort!!!

Stick a fork in me & Alone with my thoughts är namnen på dessa garner som snart kommer att flytta in hos mig :)
Määän guuuud, jag shoppade loss på garn idag igen fast jag hade bestämt att det får vara färdigshoppat vad det gäller garn ett tag nu... ..The shop-online-klick-finger skenade bara iväg liksom. Men håll med om att det ÄR en bra egenskap att vara flexibel? Man behöver förstås inte alltid vara det förstås, men nu var jag det idag, vääldigt mycket flexibel var jag, och nu är det försent att ångra det... joråsåatte...

"Vi kan uträtta vad vi vill, bara vi ägnar oss åt det tillräckligt länge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar