fredag 26 juli 2013

Vet ni hur det känns...

Aj!!!
...att krocka med en humla i hög fart på cykel?? Jag vet - DET ÄR INTE SKÖNT! DET GÖR ONT! Det är en naturupplevelse jag hade kunnat varit utan faktiskt.
The hoj!
Jag och lilla cykeln jobbar intensivt med nån slags teambuilding nu - i princip kan man säga att vi nästan är ihopväxta... Och då inte för att jag är så kär i den utan för att det gör så sjukt ont i rumpan för tillfället, det gör så ont så jag vill nästan inte kliva av den alls för då kommer jag aldrig mer att vare sig kunna gå, stå eller sitta mer hahaha. Och så säger man att motion är bra för välbefinnandet?
Vad är det som gör att man väljer att plåga sig istället för att bara ligga kvar i hängmattan och slappa, slöa och njuta? Det måste ju vara känslan efteråt så klart! Den känslan är ju underbar, när man är helt slut efter att ha gett järnet och klarat mer än man tror. En nästan oslagbar känsla skulle jag nog vilja påstå!

Finns inte mycket som slår vår svenska sommar i år!
Det ska va gött och enkelt att leva en sommar som denna! Vilken helt fantastisk sommar vi har - jag blir lika lycklig varje dag!

Man FÅR vara lat!
Ifall det finns fler där ute som är lika lata som jag och i möjligaste mån bara vill njuta av ledighet, fint väder och att göra så lite som möjligt men ändå få njuta av livets goda som t e x mat kommer här ett recept på en extremt enkel men lika extremt god, mager och nyttig soppa - ursprungligen ett Viktväktarrecept:

OBS! 1 portion
300 g wokgrönsaker
3 dl buljong (jag brukar ta grönsaksbuljong)
250 g mjukost t ex salamiost, baconost eller rökt renmjukost.
Koka upp buljongen, tillsätt grönsakerna och låt koka i ca 5 min. Tillsätt sedan osten och låt puttra ytterligare ett par minuter. KLART!!! och sjukt gott.
Riktigt gott att komplettera med någon kryddig korv på slutet, t ex Kabanoss.

Själv brukar jag göra en stor sats som räcker ett par dagar, ju längre den står desto godare blir den.

På stickfronten
Ooops, det har kommit garnleveranser alla dagar denna vecka och då har allt jag beställt inte kommit ännu. Det kom mera Wollmeise från Tyskland, garn från Danmark, från Sverige och från England... jag blir ju så lycklig. Jag älskar verkligen mina garner!

Rasmillas lyxgarn - Danmark
Wollmeise.... - Tyskland
Tvinni - ett Isagergarn, blir spännande att testa! inhandlat från England.
Alla dessa sockor som jag vill göra - jaaa jag ÄR en sockaholic - gör att alla dessa garninköp är helt och hållet väldigt befogade och nödvändiga - ja i fall nån undrar vad jag ska med allt garn till!

På stickorna just nu är ett par små fina spetssockor till damen som ska få den lilla klänningen jag visade i förra inlägget. De stickar jag i ljuvliga Malabrigo Sock - bilder kommer!

"Uppriktighet är inte att säga det man tänker utan att mena det man säger"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar