söndag 19 februari 2012

Jägermeister, knyppling & high tech

Gårdagen tillbringades på Syfestivalen i Älvsjö. En toppendag med min härliga vän Lotta, oj oj oj vad vi tokskrattade, trånade, klämde, kände och shoppade... Precis som det ska va! En energiboost som heter duga och det är ju aldrig fel.
Lotta
På mässan finns det mesta för sömnad, stickning, smyckes-tillverkning, scrapbooking mm mm, fina saker och fula saker, roliga saker, tokiga saker och beundransvärda saker- ja allt! och förstås massor av människor som brinner för detta!

För de som vill smycka..
Knappar, knappar...
Bredden på utbudet kan man i alla fall inte klaga på, där fanns knypplande damer och en herre oxå minsann och symaskiner som är så högteknologiska så att t o m jag skulle kunna sy, man behöver knappt tänka själv de sköter nästan hela jobbet åt en. Det fanns en maskin som var så SNYGG, så jag hade faktist kunnat köpt den bara av den anledningen.

Vill ha
För egen del så inleddes dagen med förvånansvärt lite shopping, nästan så jag blev orolig för mig själv där ett tag, men efter nån timme så var jag mig lik igen och ja... nu ligger det MÅNGA nya föremål för min kärlek hemma här och bara väntar på att packas upp...

Stickor, stickor och åter stickor..

Jag t o m handlar garn för att vara snäll, jag fick ett mönster i en monter på en halssnodd jag sett och som jag verkligen fastnat för. Brukligt är ju att man får endast köpa mönster tillsammans med garn, vilket är ju inte är nåt konstigt alls. Jag frågade dock om jag fick köpa enbart mönstret (finns redan liiiite garn hemma att göra av med) och det fick jag! Sen säger hon att "ta det, du FÅR det", så himla snällt, eller hur?! och EXAKT VAD gör jag då?? mmmm just det, jag tyckte hon var så himla schysst, så jag köpte garn av henne... är det nåt fel på mig?

Garn i massor

Ja ja, mycket garner blev det, en ny nystmaskin, stickor, sjalnålar, mönstertidingar mm.
Som sagt det fanns mycket där som jag inte visste att jag behövde, men nu vet jag och det fick oxå följa med hem. Saker som jag visste att jag behövde?... ähum... de följde inte med hem...så tokigt det kan bli!

"Livet behöver inte vara perfekt för att vara underbart!"


3 kommentarer:

  1. Tack gumman för en skrattig dag
    den lever vi på länge
    och gör snart om igen
    kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej Reidun !! Äntligen har ja hittat din blogg ^^ Den ska ja lägga under "följa blogg" =)
    Du va en så kul å gla person... synd att man va så koncentrerad under 2änds-stickningen.
    Men hoppas vi ses på nån annan kurs i Rättvik !!
    Kram på dej !
    Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne!
      Vad kul att höra från dig!
      Ja det var en rolig helg, jag hoppas oxå vi ses där igen.
      Hur går det med tvåänds, stickar du för fullt?
      Kram själv!
      Reidun

      Radera