onsdag 8 februari 2012

Rödbetor och oreda

Jag har - äntligen - min Bitterroot på blockning. Detta är mitt första "riktiga" sjalprojekt, har endast gjort mindre verk tidigare, och jag är faktiskt nöjd!! Supernöjd dessutom och förvånad över mitt tålamod. det är en vara som jag inte har överskott på precis... Jag har stickat mer baklänges än framlänges på den och det är INTE kul, och där var jag mild i mitt ordval ska ni veta:) Så lite osvenskt så där så klappar jag mig själv på huvudet och säger "bra gjort Reidun!!!". Sjalen är en present så nu får jag väl hålla tummarna för att mottagaren oxå blir nöjd... Det skulle ju vara mindre lyckat om jag är nöjdare än vad mottagaren är : )



Rödbetan
Exakt vad är det hos mig som gör att röran verkar vara konstant oavsett vad jag tar mig för? Jag försöker verkligen vara ordentlig när jag börjar med nya projekt, men efter vad som verkar vara kortare än en svinblink så är bordet belamrat med garner, beskrivningar, måttband, markörer, saxar, stickor - you name it - och kaoset är fullt utvecklat - herre min je - vad var det som gick fel i min uppväxt?
Och mitt i röran så har jag min dator med så  jag kan kolla vad alla andra stickerskor håller på med för projekt och så blir jag inspirerad av dem, och då måste jag ju så klart klicka hem fler mönster som jag dessutom måste skriva ut och såklart lägga på bordet och kika på under tiden som jag stickar på alla andra projekt som jag har i gång... Utöver det blir det förstås en kopp kaffe eller ett glas vin, lite mat och ja så där håller jag på, så hur mitt redan från början välfyllda bord ser ut efter nån timme det kan nog ingen föreställa sig ens i sin vildaste fantasi. Men men det är sån jag är så att.... kaoset fortsätter gott folk






5 kommentarer:

  1. Den sjalen ska du vara nöjd med. Den är jättefin.Jag har den på min jääättelånga att göra lista,som bara blir längre och längre.
    Ditt bord ser väl helt normalt ut, ser ut likadant här när jag håller på. Det är väl det som kallas för kretivitet....eller.....hihihihi...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Yvonne! Känns skönt att vi är många likasinnade, dvs kreativa som 17 :)

      Radera
  2. Det är inte kaos Reidun, det är en kreativ röra! Det är skillnad det!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det! Det var väl det jag visste innerst inne;)

      Radera
  3. håller med Stickmor, man kan inte skapa om man inte 'får' ha alla saker omkring sej...kreativitet!!!!

    SvaraRadera